frytki z piekarnika i domowa shoarma z kurczaka



Wszyscy kochamy fast foody. Ja wiem, że dieta, że zdrowe odżywianie, że trzeba być fit i w ogóle.. Ale powiedzcie szczerze kto z Was nie ma czasem ochoty na frytki, kurczaka i to wszystko polane pysznym sosem czosnkowy.. mmmm... Nie wiem jak Wy, ale ja na samą myśl zrobiłam się głodna :D
Na wstępnie chciałam również dodać, że nie jestem żadnym specem od gotowania - pokazuje Wam tylko moje nieperfekcyjne sposoby na domowe jedzienie ;)





W dzisiejszym wpisie chciałam Wam pokazać sposób na przyrządzenie fast foodowych potraw w domowym zaciszu. Wszystko czego będziemy potrzebować to : 

  • pierś z kurczaka
  • ziemniaki
  • jogurt grecki lub naturalny
  • majonez
  • czosnek
  • przyprawy do smaku


Zaczynamy od ziemniaków, ponieważ frytki w piekarniku będą piekły się dłużej niż dzieje się to w głębokim tłuszczu na patelni czy we frytkownicy. Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na podłużne paski. Osobiście wolę takie w sam raz - nie za grube, nie za chude ;)



 Wrzucamy wszystkie do miski i dodajemy łyżkę oleju / oliwy z oliwek. Możemy również posypać je przyprawą do ziemniaków czy różnego typu ziołami, które lubimy, będą miały wtedy wyraźniejszy smak. Wszystko dokładnie mieszamy tak, żeby każda frytka pokryła się olejem i przyprawą.




 Całość układamy na blaszce tak, żeby nie stykały się za bardzo. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury ok. 200 stopni i pieczemy frytki aż się zarumienią, możemy sprawdzić w międzyczasie czy są dobre w środku. Korzystając z przepisów znalezionych w internecie zauważyłam, że mój czas pieczenia zawsze jest dłuższy niż podany w instrukcjach. Cóż może mój piekarnik ma swoją własną czasoprzestrzeń ;) Polecam za pierwszym razem zaglądanie i próbowanie. Mnie pieczenie w podanej temperaturze zajmuje ok. 30 min.





Ok, ziemniaki się pieką możemy zatem zabrać się za mięsko. Pierś z kurczaka myjemy i kroimy według upodobań - mniejsze lub większe kawałki. Wrzucamy do miseczki i dodajemy łyżeczkę oleju lub oliwy z oliwek oraz doprawiamy według naszych preferencji.


 Ja od dłuższego czasu przestałam solić kurczaka. Wszystko dlatego, że używa różnego rodzaju mieszanek przypraw typu "kurczak złocisty" czy "kebab/ gyros" i po nich kurczak jest już wystarczająco słony ;) oczywiście do tego świeżo zmielony pieprz. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię i smażymy. 






W międzyczasie możemy przygotować sos. Mój ulubiony to oczywiście czosnkowy.  Do jego przygotowania wykorzystuje świeżo wyciśnięty czosnek (2-3 ząbki w zależności od ilości sosu). Jogurt grecki mieszam z majonezem. I tu mam zawsze problem ile majonezu na jaką ilość jogutu - przeważnie robię to na oko i w zależności od osiągniętego smaku dodaje jednego albo drugiego.. cóż, wspominałam już, że perfekcyjna to ja nie jestem ? ;) Może Wy znacie przepis jak te proporcje powinny wyglądać ?  Jak już znajdę odpowiedni smak trochę dosalam i gotowe. 

Zazwyczaj przez ten czas frytki i mięsko są już gotowe więc można nakładać !  Mamy trochę fast foodu w domowym zaciszu. Smacznego !



1 komentarz:

  1. Co do sosu czosnkowego to zrób tak:
    Na jeden ząbek czosnku- 3 Łyżki majonezu, 3 Łyżki jogurtu greckiego, łyżeczka soli, łyżeczka cukru;
    Przyprawy to: suszona bazylia; suszone oregano
    Porcja styka na 2 lub 3 osoby, jeżeli chcemy bardziej intensywny smak sosu to dorzucamy jeszcze jeden ząbek czosnku.
    Co do przyprawienia mięsa to nigdy nie stosuje gotowców

    OdpowiedzUsuń